محل تبلیغات شما

 

 

پروفسور دکتر 

ولفگانگ ایشهورن

اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت

و

دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین  

 

 

انگیزش

(موتیواسیون)

ادامه

 

 

۵۳

·    مسئله در رابطه با منافع فرق می کند.

·    البته فقط در صورتی که حرف از منافع سوبژکتیو در بین باشد.

·    حرف از منافعی در بین باشد که فرد بدان واقف شده است.

 

۵۴

·    این منافع به طرز خاصی آماجگرا هستند و می توانند به مثابه انگیزه عمل، وارد صحنه شوند.

 

۵۵

·    قضیه با آرزوها و تمایلات دقیقا تعیین شده نیز از همین قرار است.

 

۵۶

·    اما برعکس، ما نباید از احساسات، مثلا از عشق، کین، وفاداری، رضایت و غیره به عنوان انگیزه و یا محرکه عمل دم بزنیم.

·    برای اینکه آنها فاقد خصلت هدفمندند.

 

۵۷

·    احساسات، سمپاتی و آنتی پاتی نسبت به شخص معینی و یا پدیده معینی می توانند نیات و تصورات آماجی را به طرز تعیین کننده ای تحت تأثیر قرار دهند.

 

۵۸

·    احساسات، سمپاتی و آنتی پاتی نسبت به شخص معینی و یا پدیده معینی چه بسا بنیان مهمی برای انگیزه ها هستند.

 

۵۹

·    اما عشق به کار به عنوان مثال نمی تواند دلیل محرک بی واسطه ای برای کارآیی های (خدمات کاری) خوب باشد.

 

۶۰

·    تنها تمایل ناشی از تجربه، تمایل رشد یافته در رابطه تنگاتنگ شخصیت غنی ساز نسبت به کار در زمینه تحقق دوباره بخشیدن به این احساس و تجربه مجدد آن، تأثیر محرک دارد.

 

۶۱

·    در رابطه با اعتقادات و موضعگیری ها  نیز قضیه از همین قرار است.

 

۶۲

·    این نظر که در سیستم جامعه ای سوسیالیسم  میان منافع شخصی و منافع جامعه ای انطباق دم افزون وجود دارد، تأثیر انگیزشی بیواسطه بر موضع کسی نسبت به کار ندارد.

 

۶۳

·    این آماجگزاری مبتنی بر این درک در رابطه با اثرگذاری شخصی بر تشکیل انطباق  میان منافع شخصی و جامعه ای است که محرک علاقه به کار می گردد.  

 

ادامه دارد.

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (بخش پانزدهم)

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۵۰)

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۴۹)

منافع ,ای ,کار ,معینی ,رابطه ,نسبت ,در رابطه ,به کار ,نسبت به ,و یا ,جامعه ای

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آفره